Glaub, das sollte man ingesamt mehr noch posten - anpreisen, auch bei den Amis. Eröffnet noch mehr Möglichkeiten der Tonformerung und vor allem gibt es ein tragenderes Spielgefühl für live.
Naja, ich habe das ja in einigen threads versucht zu erklären, was es mit den power-amp-voicings der cabIR.eu IRs auf sich hat, aber es scheint doch schwerer zu vermitteln zu sein, als ich dachte - oder ich kann`s halt einfach nicht User-freundlich verständlich machen. Nochmal als Auszug aus dem
cabir_manual_MR-1960AX-G12M25.pdf - im PDF selber sind Fequenzkurven im Vergleich zu sehen, um folgendes deutlicher zu machen:
ABOUT VIRTUAL-POWER-AMP-VOICINGS
WHAT ARE VIRTUAL-AMP-VOICINGS?
Virtual-Amp-Voicings are re-configurations based on the output recording of the actual speaker loaded Tube-Amp. That said, Virtual-Amp-Voicings are not the result of simple EQ shapings. They are combinations of the `natural` EQ shaping in the frequency spectrum.
Additionally to the actual Tube-Amp voicing (`T`-voicing) this Cab-Pack consists of/contains an Idealized-FLAT-Amp (`I`-voicing) and four more virtual Amp voicings. The differences between these six Amp voicings (H, I, K, P, S, T) are visualized and described below:
I: Idealized-FLAT-Amp & T: Tube-Amp
I: Idealized-FLAT-Amp voicing. No coloration, 100% flat. Also/Popularly known as `MIC + DI` method. Technically it's the recommended variant for signal paths including an actual or modeled Tube-Power-Amp in the signal chain.
T: The actual Tube-Power-Amp variant. Some may know them as `MIC only` method, when capturing cabinet impulse responses with an Tube-Power-Amp. Recommended as a `starting point`, if no actual or modeled Tube-Power-Amp is in the signal chain. Some prefer `T`-influenced coloration in the IR anyway for extra scoop and `thump`.
H: Virtual Half Tube Amp voicing
H: Virtual Half Tube-Power-Amp voicing: In-between `I` & `T `. Reduced `T`-coloration, but not as colorless as the Idealized-FLAT-Amp (`I`).
K: Virtual Konvex Amp voicing
K: Virtual Konvex Amp voicing: `I`-shaped low-end, combined with the inversion of the scooped mid-/high-end bandwidth of the actual Tube-Power-Amp.
P: Virtual Push Amp voicing
P: Virtual Push Amp voicing: Represents a combination of the `T`-low-end and `I`-mid/high-end. If `thump` is missing in the `I`-variant, `P` could be the preferred choice.
S: Virtual Scoop Amp voicing
S: Virtual Scoop Amp: Vice versa from `P`: low-end is `I `, mid/high-end is a `T´-adoption. Tube-Power-Amp `scoop`, but without overwhelming low-end response.
Die plots der 6 (virtuellen) Power-Amp-DI`s (also die INPUT files) traue ich mich schon gar nicht zu posten, das würde wahrscheinlich dann vielleicht weniger vestanden werden....