Axe-Fx III Firmware Release Version 14.01

zen

Active member
Mitglied seit
Okt 2, 2012
Beiträge
774
http://www.fractalaudio.com/downloads/firmware-presets/axe-fx-3/14p0/axefxiii_dsp_rel_14p01.zip

14.01

Added semi-parametric EQ to Multitap Delay block. The EQ is similar to the Filter block with the addition of selectable low cut and high cut filter slopes. Note that the overall gain of the EQ automatically adjusts to unity when using any filter types that boost frequencies so as to prevent instability.

Added second source to Modifiers. A Modifier can now have two sources: Source 1 and Source 2. Each modifier has an individual Scale parameter from 0 to 100%. The operation between the two sources is selected via the Operation parameter and allows addition, subtraction or multiplication of the two sources.

Changed behavior of Random LFO so that value changes when switching from Stop to Run.

Improved boot time.

Updated Euro Uber amp model. It is recommended to do a soft reset of the model by deselecting and then reselecting the Amp type.

Added several new amp models.

Fixed wrong capacitor value in Brit JVM OD1 Orange and Red models.
 

axifist

Well-known member
Mitglied seit
Nov 14, 2013
Beiträge
1.920
Added second source to Modifiers. A Modifier can now have two sources: Source 1 and Source 2. Each modifier has an individual Scale parameter from 0 to 100%. The operation between the two sources is selected via the Operation parameter and allows addition, subtraction or multiplication of the two sources.
Das empfinde ich tatsächlich als coole Idee, z.B. für ein Whammy, womit man dann zwei verschiedene "Verstimmungsstufen" ansteuern kann.
 

Tschopper

Active member
Mitglied seit
Okt 3, 2012
Beiträge
277
Das empfinde ich tatsächlich als coole Idee, z.B. für ein Whammy, womit man dann zwei verschiedene "Verstimmungsstufen" ansteuern kann.
Das ist wirklich eine echt nützliche Verbesserung, bringt mir mehr als noch weitere Amp-Modelle.

Gesendet von meinem SM-A515F mit Tapatalk
 

Marcus Siepen

Well-known member
Mitglied seit
Jan 21, 2013
Beiträge
2.889
Jetzt bin ich neugierig ob der neue Uberschall endlich klingt

Gesendet von meinem VOG-L29 mit Tapatalk
 

funkstation777

Well-known member
Axe-Fest 2023 Teilnehmer
Axe-Fest 2020 Online Teilnehmer
Axe-Fest 2019 Teilnehmer
Axe-Fest 2018 Teilnehmer
Axe-Fest 2017 Teilnehmer
Mitglied seit
Okt 7, 2012
Beiträge
6.128
Und ich muß den PRS Archon ausprobieren.....der ist im Helix eigentlich sehr gut.
 

funkstation777

Well-known member
Axe-Fest 2023 Teilnehmer
Axe-Fest 2020 Online Teilnehmer
Axe-Fest 2019 Teilnehmer
Axe-Fest 2018 Teilnehmer
Axe-Fest 2017 Teilnehmer
Mitglied seit
Okt 7, 2012
Beiträge
6.128

Andy

Well-known member
Axe-Fest 2020 Online Teilnehmer
Axe-Fest 2017 Teilnehmer
Mitglied seit
Okt 21, 2012
Beiträge
8.738
Ich hab ein Profil von dem im Kemper. Sehr, sehr geil das Teil
 
G

Gelöschtes Mitglied 3442

Guest
Der "Archean" scheint richtig gut geworden zu sein. Der hat was raues im Ton, was ich von den bisherigen Higain-Modellel so nicht kenne.
 

funkstation777

Well-known member
Axe-Fest 2023 Teilnehmer
Axe-Fest 2020 Online Teilnehmer
Axe-Fest 2019 Teilnehmer
Axe-Fest 2018 Teilnehmer
Axe-Fest 2017 Teilnehmer
Mitglied seit
Okt 7, 2012
Beiträge
6.128
Der Archon ist supergeil geworden. Hat gerade den HBE als 2. Amp in meinem Dual-Amp Setting abgelöst. So geile Mitten..so schön "vorne" und Gain ohne Ende (wobei ich davon etwa 20 % benötige. ;-)
 
Oben
mainframe-fourhanded
mainframe-fourhanded