Firmware 19.05

tomsmusicdreams

Active member
Mitglied seit
Okt 16, 2021
Beiträge
277

Axe-Fx III Firmware Release Notes

19.05

Added “Scene Ignore” to most blocks. When set to ON, Scene Ignore instructs the block to ignore scene changes. Scene Ignore is a per-channel parameter. This allows turning Scene Ignore to OFF on one or more channels which will then allow a scene change to set the block to a desired state if the block is on that channel.

Improved CNFB algorithms in Amp block resulting in smoother distortion and improved clarity.

Improved preset/scene switching when input impedance changes between presets/scenes.

FC: Switch Ring Color settings of "Off" will now work correctly.

FC: Effect: Chan Select LED ring will properly be dim when an effect is bypassed.

Various other fixes and improvements.
 

Mary

Active member
Axe-Fest 2023 Teilnehmer
Mitglied seit
Mrz 28, 2021
Beiträge
191
Die hauen ja gerade Updates raus. Ma gut, das ich das letzte noch nicht installiert hatte. :-D
 

Joachim

Active member
Mitglied seit
Mrz 14, 2013
Beiträge
554
Macht nix, ich fand die Amps in 19.02/03/04 klanglich einen Rückschritt zu 19.00/01. Irgendwas war in den Höhen plötzlich merkwürdig. Auch wenn nichts in den Release Notes stand, Cliff hat dort ganz sicher irgendwas verändert.
Mit 19.05 ist wieder alles gut :)
 

tomsmusicdreams

Active member
Mitglied seit
Okt 16, 2021
Beiträge
277
Wenn das mit den Updates so weiter geht, könnte es ja vielleicht klappen das dieses Jahr noch FW 20.22 erscheint. :)
Vom Sound her finde ich die 19.05 recht gut. Ich habe so den Eindruck als ob alles irgendwie klarer klingt.
 

wildlive

Active member
Mitglied seit
Okt 6, 2012
Beiträge
167
"scene ignore" ist drin...

Jetzt werde ich updaten! Keine Ahnung welche Version ich gerade spiele, hab da so einiges ausgesetzt und bin mal gespannt 😁💪
 
Oben
mainframe-fourhanded
mainframe-fourhanded